top of page
חיפוש

שילה העתיקה.

מבוא:

אתר שילה הוזכר עוד בעת העתיקה בכתבי הירונימוס (מאות 4-5 לספירה), במפת מידבא (מאה שישית לספירה), ועל ידי רבי אשתורי הפרחי שסייר בארץ במאה ה־14.

בעת החדשה נחשף המקום לראשונה במאה ה־19 על ידי חוקר המקרא האמריקאי הידוע אדוארד רובינסון. מאז נערכו חפירות לאורך השנים ונחשפו באתר עוד ועוד ממצאים, הן מהתקופה הישראלית (השופטים מאה 11 לפנה"ס), מתקופת בית שני, מהתקופות הרומיות/ביזנטיות והמוסלמיות.

האתר:

איך מגיעים? מקישים בWAZE "שילה העתיקה". התוכנה תוביל אותנו לאתר הצמוד לישוב שילה של היום.

עוד לפני הכניסה לחניה, נראה בצד ימין מבנה גדול מאבנים שהיה מסגד לפני כ־1200 שנים. המבנה יוחס בעבר למקום המשכן, אולם היום יש הסוברים שהמסגד נבנה על קברו של עלי הכהן.

ניכנס לאתר ונחלוף על פני מערת קבורה. לאחר שנשלם כניסה, נקבל מפה של האתר, עם הסברים די ממצים על תוואי הביקור ומה מצפה לנו.

בסיור ניכנס לביתן בו נראה הולוגרמות שיספרו את סיפור המשכן, נמשיך לכנסייה הביזנטית המדהימה מוקפת בפסיפסים מרהיבים, משם למסגד שגם הוא מוקף פסיפסים אינספור, נמשיך לביתן המצגות שנמצא על ראש הגבעה, נעבור ליד חומות בנות 3000 שנה, גתות עתיקות, בורות מים, ונסיים באחד המקומות ה"נחשד" כמיקום המשכן.

האתר יפהפה, מרתק, מפתיע, מושך, מעניין, ומעניק לנו עוד קמצוץ של ידע על שורשינו בארץ הזאת. מרגש להיות במקום בו הקים יהושע בן נון את המשכן, לראות את המקום ששמואל הנביא גדל למנהיגות, את האזור בו יצאו בנות ישראל לריקודים בט"ו באב.

מומלץ ביותר!

לינק לאתר שילה העתיקה: https://www.a-shiloh.co.il/





הכניסה לאתר

מערת הקבורה בכניסה לאתר





















המסגד שנבנה כנראה על קברו של עלי.


75 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page