top of page
חיפוש

תצפית קרן נפתלי.

מבוא:

תצפית קרן נפתלי היא חלק מגן לאומי קרן נפתלי. לאורך רכס הרי נפתלי, קרן נפתלי היא הגבוהה שבהן ונמצאת 510 מטר מעל פני הים, נסללה דרך נוף (כ־12 ק"מ) עבירה לכלי הרכב (כשהדרך בוצית תתכן בעיה לרכבים שאינם 4X4) המהווה את החלק הארי של תצפיות הנוף בשיפוליו המזרחיים של הגליל העליון.

על פסגתה של קרן נפתלי, נמצאו שרידים מהתקופה הכנענית (מזבח) ומהתקופה היוונית/חשמונאית (מאה רביעית עד המאה הראשונה לפני הספירה). בין היתר נמצאו מצודה, מקדש קטן, מזבחות, גתות, ושרידי רצפת פסיפס. כמו כן נמצאו באזור אבני מלחמה כבדות במשקל של 100 ק"ג כל אחת, ששימשו את המגינים לדרדור על התוקפים במעלה ההר. במלחמת השחרור הייתה במקום עמדה קדמית של ההגנה שנועדה לשמור על האגף הדרום-מזרחי של הישוב רמות נפתלי.

בשנת 2003 נחנכה התצפית על שם רמי ברטל (נפטר בשנת 2000) שהקמתה נתרמה על ידי משפחתו. לשם מועדות פנינו.

האתר:

איך מגיעים? מקישים בוויז: "קרן נפתלי". התוכנה תביא אותנו לכביש 886, שם היא תפנה אותנו מזרחה לשביל עפר עליו ניסע מספר דקות בואכה לתצפית (לאחר שתי פניות שנעשה על דרך העפר).

המקום באמת מרשים!

נחנה את הרכב ונתמקם מתחת לאחד מהעצים הרחבים שעל שפת המצוק. כל עמק החולה, כולל שני האגמים, בריכות הדגים, מטעי הפירות, משטחי החקלאות האינסופיים, רמת הגולן אותה ניתן לראות עד לקו התילים הפנימי, החרמון, רמת כורזים, וביום ראות טובה גם את קצה הרי גלעד שבעבר הירדן, יחשפו בפנינו.

אם תגיעו בשעות אחר הצהריים (מוקדם בבוקר השמש תהיה מולכם ותסנוור), תזכו לראות להקות של עופות מים שממריאים לעבר השקיעה. בעונות המעבר התופעה תכיל עשרות אלפי עופות וציפורים נודדות בכל יום. מראה בלתי נשכח.

קפה/תה עוגיות ופירות יהוו תוספת מושלמת למקום השמימי הזה.

בדרככם מהמקום ליעד הבא, אנא אספו את האשפה שלכם חזרה לרכב.






134 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page