top of page
חיפוש

גן השלושה – הסחנה.

מבוא:

בעמק המעיינות עשר בקצה המזרחי של עמק יזרעאל, בואכה עמק בית שאן, נמצא את הסָחְ'נֶה ("חמה" בערבית), הוא גן השלושה, אשר הוגדר על ידי הטיים מגאזין כאחד מהגנים היפים בעולם.

שמו של המקום בערבית ניתן לו על שום שטמפרטורת המים במקום היא בסביבות ה־23 מעלות גם בקיץ וגם בחורף. השם "גן השלושה" הוא על שמם של חיים שטורמן, אהרון אטקין, ודוד מוסינזון - אנשי העלייה השנייה, שנרצחו ב־14/9/1938 כשרכבם עלה על מוקש בעת שחיפשו אדמות לרכישה עבור יישובים עתידיים שהיו אמורים לקום באזור (כפר רופין ונווה איתן).

מרכז העניין באתר אלו הן בריכות הרחצה אשר מוזנות מנחל עמל, המוכר בשמן הערבי "נחל האסי". פרט לבריכות המרהיבות ישנם עוד מספר מוקדי עניין לאוהבי הז'אנר ההיסטורי. בין היתר נמצא במקום טחנת קמח עתיקה (אחת מיני כמה שהיו טרם 1948), שחזור אתר חומה ומגדל, מוזיאון ארכיאולוגי המציג ממצאים שנלקחו מהתל המקראי הנמצא במתחם הגן ומהאזור. בגדה הדרומית של הבריכה התחתונה נראה שרידי נָאוֹמֶכְיָה תיאטרון שיועד להופעות מים, כולל מלחמות עד מוות בין אוניות עבדים קטנות (המקום היחיד בו התגלה ממצא כזה בארץ).

ב־1958 נפתח האתר לראשונה, כאשר כל הצמחייה העוטפת אותו תוכננה על ידי אדריכלי הנוף ליפא יהלום ודן צור, בוצעה, תוחזקה והתפתחה במבצע יחיד של צבי בהיר חבר קיבוץ ניר דוד הסמוך.

בצמוד לאתר יש את "גן גורו" – אתר (בתשלום) המאפשר להראות לילדים קנגורו בעמק בית שאן...

האתר (בתשלום):

איך מגיעים? נקליד ב־WAZE "גן השלושה". התוכנה תוביל אותנו לכביש 669 שהוא כביש היקפי סביב קיבוץ ניר דוד. בשלב מסוים נפנה דרומה לכביש הגישה לגן (שימו לב לאחר הפנייה לכביש הגישה לגן, לא להמשיך ימינה לכביש העוקף את גן השלושה).

במקום אפשרויות חניה רבות, שטחי צל להתמקמות, שירותים, ושולחנות פיקניק (ניתן למנגל). יש במקום קיוסק המספק שתיה ואוכל מהיר.

בדרככם חזרה נא לא לשכוח לקחת אתכם את האשפה לאוטו.




18 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page