top of page
חיפוש

חניון יום/לילה מח"ל – דרך בורמה.

מבוא:

דרך בורמה היא הדרך שנסללה בחודש אפריל 1948, בכדי לפרוץ את המצור על ירושלים. תוואי הדרך עובר בשני פארקים רחבי ידיים פארק רבין המתחיל בקיבוץ הראל ומסתיים במחלף שורש, ויער הקדושים המתחיל במערב ליד שער הגיא ומסתיים במושב שואבה במזרח. חניון מח"ל למעשה נושק במקביל לשני הפארקים.

החניון נמצא מזרחית לכביש 38, כ־800 מטר דרומית למחלף שער הגיא.

החניון הוא על שם כוחות מתנדבי חוץ לארץ, יהודים ולא יהודים שהגיעו על מנת לסייע לישוב היהודי במלחמת העצמאות. הם הגיעו באלפיהם, לחמו שכם לשכם עם אנשי הישוב, שימשו באוניות המעפילים הבלתי לגאליות, ותרמו רבות להקמת כוחו של צה"ל מבחינה ארגונית ולוגיסטית.

חלק לא מבוטל מהם היה ללא דרגות כלשהן (למרות שחלקם היו קצינים בכירים בארצות מוצאם), נפצעו ונהרגו ולא זכו באותה עת להכרה רשמית כלשהי.

מתוך 3500 המתנדבים שהגיעו מ־29 מדינות, 500 החליטו לעשות עלייה והפכו את ישראל לביתם.

האתר:

איך מגיעים? נקליד ב־WAZE "חניון מח"ל מסילת ציון". התוכנה תוביל אותנו לכביש 38. ליד תחנת הדלק במסילת ציון תפנה אותנו התוכנה למזרח הכביש (אם נגיע מצפון היא תפנה אותנו לכביש שחוצה את כביש 38 במנהרה).

ניסע בהתאם להכוונה ונחנה את הרכב.

במקום ישנה אנדרטה מרשימה עם שמות כל 123 הנופלים מכוחות מח"ל במערכה. לידה ישנו אזכור של סטנלי מדיקס, מתנדב שהגיע מקניה ופיקד על מחלקה בחטיבה 7 במלחמת השחרור. האנדרטה שהוקמה ב־1993, היוותה הגשמת חלום מבחינתו. ליד האנדרטה ישנה עוד אנדרטה לזכר 11 הרוגי שיירת הר טוב שנרצחו במקום על ידי פורעים ערבים.

מהאנדרטה מתחיל שביל לחניון יום/לילה עם ספסלי פיקניק וברזיות למעבה היער. המקום מציע הרבה משטחי צל, ובעונות החורף והאביב גם פריחה מרשימה. מזרחית מהחניון ישנן דרכי עפר המפלסות דרכן במעבה היער לאנדרטאות וחניונים שונים הפרוסים ברחבי יער הקדושים.

למעוניינים בפיקניק יומי או יותר מכך - זהו מקום מקסים ופחות נודע בקהל הרחב. אין במקום שירותים.

בדרככם חזרה נא לא לשכוח לקחת אתכם את האשפה לאוטו.










170 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page