top of page
חיפוש

מצפור לאודרמילק.

מבוא:

מצפור לאודרמילק הוא אחד המצפורים היפים ביותר בגליל התחתון. המצפור ממוקם על רכס טורען וכשמו כן הוא: מבט ממעוף הציפור על בקעת נטופה, רכס יודפת ושאר רכסי הגליל התחתון והעליון כאחד.

המצפור נקרא על שמו של וולטר קליי-לאודרמילק, גיאולוג אמריקאי מקרוליינה הצפונית, אוהד ישראל והציונות, שהגיע לארץ בשנת 1938 והגה את הרעיון להקים בבקעת נטופה מאגר מים שימולא משאיבה מהירדן, מאגר שיספק מים לשאר צפונה של הארץ בואכה גוש דן. הוא גם הגה את הרעיון להעביר מים ממקורות הירקון לנגב הצחיח.

חזונות הוגשם כמעט במלואו. ב־1951 הוא מגיע לארץ (נשאר עד 1957), ובמקביל להיותו מרצה בטכניון, הוא מסייע כיועץ למימוש חזונו. מספר שנים לאחר הגעתו מוקם מוביל ירקון-נגב על ידי בן גוריון, ומספר שנים מאוחר יותר מוקם על ידי ראש הממשלה לוי אשכול מאגר אשכול בבקעת בית נטופה (עד למותו של לוי אשכול המאגר נקרא: "מאגר בית נטופה").

האתר:

איך מגיעים? מקישים ב־WAZE "מצפור לאודרמילק". התוכנה תוביל אותנו לכניסה לישוב בית רימון. לפני הכניסה לישוב, נראה את המצפור בצד שמאל שלנו (צפון).

נחנה את הרכב במגרש החניה המרווח במקום. המקום מתחיל עם מדשאה גדולה שצופה לעבר בקעת נטופה. ההרגשה היא בהחלט של מעוף ציפור. בהמשך המצפור ישנם ספסלים ושטחי צל, אולם התמקמות בהם תמנע מכם לראות את הנוף בשעת שתיית הקפה.

המקום מונגש, אך אין במקום שירותים ו/או ברזיות.

בדרככם חזרה נא לא לשכוח לקחת אתכם את האשפה לאוטו.




332 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page