top of page
חיפוש

שביל מערות הקבורה - יער קרן הכרמל.

מבוא:

שביל מערות הקבורה ביער קרן הכרמל, הוא שביל המקיף את אחוזת חרמש אחוזה חקלאית יהודית מהתקופה הרומית /ביזנטית (מאות 3-7 לספירה).

יער קרן הכרמל, הוא יער הנמצא במורדותיו המזרחיים של הכרמל הדרוזי בואכה ואדי מילק. היער מתאפיין בעצי חורש ארץ ישראלי (אלונים, אלות, חרובים), עצי אורן וצמחיית בטא (צמחייה בגובה בינוני), אשר גדלים באופן טבעי בכל האזור.

בעונות החורף והאביב, נראה במקום פריחה יפה של נרקיסים, רקפות, כלניות, ופרחי הדודא הסגולים.

בכניסה ליער ישנם שירותים, ברזיות, שולחנות פיקניק וכולם בשטחים מוצלים ונעימים. גם במסלול המקיף את חורבת חרמש (לאוהבי לכת), נמצא שולחנות פיקניק המשמשים להתרעננות של אלה שבחרו ללכת את כל המסלול ההיקפי.

האתר:

איך מגיעים? נקיש ב־WAZE "יער קרן הכרמל 672". התוכנה תפנה אותנו מכביש 6 (החלק החינמי שלו) לכביש 672 במחלף אליקים. מספר מאות מטרים לאחר שנפנה מערבה, נגיע לחניון יער קרן הכרמל.

בכניסה לחניון יער הכרמל ישנו מגרש חנייה ולידו השירותים, שולחנות פיקניק, ומפה גדולה של האזור שימושית מאוד!

נמשיך בכביש (שמתחלף בהמשך לדרך כבושה עבירה לכל סוגי הרכב) צפונה מהחנייה לאורך כ־600 מטר עד שנגיע לצומת T. נפנה ימינה וכ־120 מטר אחרי כן נפנה שמאלה (שביל סימון ירוק). לאחר 200 מטר נוספים של נסיעה, נגיע לחנייה ונראה שלט "מערות הקבורה" – הגענו.

נחנה את הרכב וניכנס רגלית לשביל שיורד ירידה מתונה מזרחה. לאחר כ־100 מטר של הליכה נגיע לרחבה גדולה מצד שמאל של השביל, חצובה בסלע, כשבפאותיה ישנה מערכת של חמש מערות קבורה מהתקופה הרומית ביזנטית. איננו יודעים את זהות המשפחה שהמערכת הייתה שייכת אליה, כמו גם את זהותה הדתית (רומית? נוצרית? שומרונית? יהודית?) מכיוון שמנהגי הקבורה באותה תקופה היו דומים למדי בין העדות השונות. אולם אין לנו ספק שמדובר במשפחה עשירה מאוד שיכלה להרשות לעצמה מערכת קבורה כה מפוארת.

מי שיציץ למערות הקבורה, יראה שהמערות מחולקות בתוכן למערכות של כוכי קבורה אישיים, כשהכניסה למערות מעוטרת בפתח קשתי חצוב בסלע.

בדרככם חזרה נא לא לשכוח לקחת אתכם את האשפה לאוטו.











21 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page